Finance » Ekonomika » Zákaznické linky mohou přijít draho

Zákaznické linky mohou přijít draho

Publikováno: 4. 12. 2015

U zákaznických linek firem spotřebitel většinou předpokládá, že jsou zdarma. Očekává totiž, že více zpoplatněny jsou čísla začínající 900. Ale ani u čísel začínajících 8 nemusí jít o linku zdarma. Pokud firma uvádí pro kontakt číslo začínající 840, 841, 842, 847, 848, 849, jde o placený hovor (bílé linky) ve výši běžného tarifu. Další nepříjemností je, že při tomto hovoru se nezapočítávají minuty zdarma, čili pokud mám nevyčerpané minuty, přesto platím plnou cenu hovoru.

Většinou je potřeba u zákaznických linek čekat, někdy i dlouhé minuty až desítky minut a celou tuto dobu nám je účtovaná sazba běžného tarifu. Cena za jedno zavolání se může pohybovat v desítkách korun. Záleží jak dlouho nechají zákazníka čekat. V konkrétním případě šlo o hovor dlouhý 20 minut a bylo naúčtováno 80 Kč, a to i přesto, že nebyly vyčerpané minuty zdarma. To je docela dost za jedno zavolání, které si navíc vyžádala sama firma.

Častý případ je tzv. indexace pojištění, které je automaticky navýšeno, pokud se klient neozve a nesouhlasí. Právě zde pak často musí zavolat na takto zpoplatněnou službu. Navíc firmy většinou ani neupozorňují, že jde o placený hovor. Řešením je sledovat, jak se firmy k zákazníkům chovají. Zdarma bývá kontakt pomocí internetových formulářů, emailem nebo založením účtu k službě na internetu, ale i v tomto případě se vyplatí být ve střehu a přečíst všechny podmínky, zdali jde skutečně o službu zdarma. Podobný je i problém s modrými linkami, které také začínají 8 a u nich se dělí o poplatek za volání jak volající, tak i volaný.

Diskuse k článku (0)


Související obsah

» Nezaměstnanost a vzdělání

» Maloobchod září 2015 – tržby výrazně vyšší

» Inflace říjen 2015 - pohonné hmoty opět zlevnily

Rubriky

» Aktuality

» Bankovnictví

» Ekonomika

» Spoření

» Investice


Copyright © 2010 - 2022 Finance - Celkově.cz - Licence ČSÚ - Podmínky užívání - Kontakt